Czym jest egzamin?
Egzamin Language Skills Certificate (LSC) jest uniwersalnym testem językowym, który ma za zadanie weryfikację poziomu zaawansowania z języka obcego pod kątem jego praktycznego wykorzystania podczas komunikacji w życiu prywatnym i zawodowym. Celem egzaminu jest obiektywna ocena umiejętności językowych kandydata. Egzamin jest dostępny w następujących językach: angielski, hiszpański, niemiecki, etc. Przeznaczony jest on dla kandydatów, którzy chcą uzyskać certyfikat potwierdzający poziom znajomości z języka obcego, uznawany zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Egzamin LSC jest zwięzłym testem językowym, który jest dostępny na poziomach A2, B1, B2 oraz C1, i który jest przyjazny zarówno dla osób na poziomie początkującym, jak średnim czy zaawansowanym. Test zawiera cztery części zadań – słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie.
Zalety egzaminu
-
DOGODNE TERMINY
możesz wybrać dowolny dzień, w którym chcesz zdawać egzamin -
FORMAT ZADAŃ
wszystkie pytania są tworzone w sposób prosty i zrozumiały dla kandydata; -
SZYBKIE UZYSKIWANIE WYNIKÓW
otrzymasz je w ciągu 14 dni od daty egzaminu.
Dlaczego warto zdać egzamin Language Skills Certificate?
- sprawdzenie i potwierdzenie poziomu praktycznej znajomości języka – istotny aspekt śledzenia postępów w nauce języka obcego;
- podjęcie nauki lub pracy za granicą – certyfikat ułatwi procedurę aplikacji do uczelni wyższych i nada dostęp do zagranicznego rynku pracy;
- dodatkowy atut w życiorysie zawodowym – potwierdzona znajomość języka obcego zwiększa szansę znalezienia pracy lub awansowania na wyższe stanowisko;
- certyfikat LSC jest bezterminowy – możesz się nim posługiwać przez wiele lat.
Struktura egzaminu
Language Skills Certifikate jest zwięzłym egzaminem, który sprawdza umiejętności językowe zdającego w sposób prosty i wygodny niezależnie od poziomu zaawansowania. Egzamin jest dostępny zarówno w wersji papierowej, jak i komputerowej.:
Czas trwania egzaminu na poszczególnych poziomach:
- A2 – 1 godz. 40 min
- B1 – 2 godz. 2 min
- B2 – 2 godz. 19 min
- C1 – 2 godz. 46 min
W trakcie egzaminu nie ma przerwy. Obie części egzaminu zawierają pytania jednokrotnego wyboru. Aby zobaczyć przykładowe testy z poszczególnych języków, odwiedź naszą stronę internetową www.gtc.edu.pl.
W przypadku egzaminu papierowego kandydat otrzymuje książeczkę testową, która zawiera zadania i w której można robić notatki, oraz kartę odpowiedzi, w której należy zaznaczyć odpowiedzi. W przypadku egzaminu komputerowego, wszystkie zadania są dostępne w formacie cyfrowym z możliwością zaznaczania odpowiedzi na bieżąco.
Część | Rodzaj zadań | Liczba pytań | Czas trwania (min) | Min liczba pkt | Max liczba pkt |
Słuchanie | I. Dialogi | 15 | 20 | 18 | 35 |
II. Monologi | 15 | ||||
III. Dialogi i monologi z obrazkami | 5 | ||||
Czytanie | I. Uzupełnienie luk w zdaniach | 5 | 50 | 13 | 23 |
II. Uzupełnienie luk w tekstach | 6 | ||||
III. Pytania do tekstów | 6 | ||||
IV. Dopasowanie fragmentów tekstów | 6 | ||||
Pisanie | I. Napisanie wiadomości mailowej | 1 | 20 | 5 | 9 |
Mówienie | I. Samoprezentacja | 1 | 10 | 7 | 12 |
II. Symulacja sytuacji | 1 | ||||
Łącznie | 63 | 1 h 40 min | 42 | 79 |
Część | Rodzaj zadań | Liczba pytań | Czas trwania (min) | Min liczba pkt | Max liczba pkt |
Słuchanie | I. Dialogi | 18 | 25 | 22 | 42 |
II. Monologi | 18 | ||||
III. Dialogi i monologi z obrazkami | 6 | ||||
Czytanie | I. Uzupełnienie luk w zdaniach | 7 | 60 | 15 | 29 |
II. Uzupełnienie luk w tekstach | 8 | ||||
III. Pytania do tekstów | 8 | ||||
IV. Dopasowanie fragmentów tekstów | 6 | ||||
Pisanie | I. Napisanie wiadomości mailowej | 1 | 25 | 5 | 9 |
Mówienie | I. Samoprezentacja | 1 | 12 | 7 | 12 |
II. Symulacja sytuacji | 1 | ||||
Łącznie | 74 | 2 h 02 min | 49 | 92 |
Część | Rodzaj zadań | Liczba pytań | Czas trwania (min) | Min liczba pkt | Max liczba pkt |
Słuchanie | I. Dialogi | 21 | 30 | 25 | 49 |
II. Monologi | 21 | ||||
III. Dialogi i monologi z obrazkami | 7 | ||||
Czytanie | I. Uzupełnienie luk w zdaniach | 8 | 65 | 17 | 33 |
II. Uzupełnienie luk w tekstach | 10 | ||||
III. Pytania do tekstów | 8 | ||||
IV. Dopasowanie fragmentów tekstów | 7 | ||||
Pisanie | I. Napisanie wiadomości mailowej | 1 | 30 | 5 | 9 |
Mówienie | I. Samoprezentacja | 1 | 14 | 8 | 15 |
II. Symulacja sytuacji | 1 | ||||
Łącznie | 85 | 2 h 19 min | 55 | 106 |
Część | Rodzaj zadań | Liczba pytań | Czas trwania (min) | Min liczba pkt | Max liczba pkt |
Słuchanie | I. Dialogi | 24 | 35 | 29 | 56 |
II. Monologi | 24 | ||||
III. Dialogi i monologi z obrazkami | 8 | ||||
Czytanie | I. Uzupełnienie luk w zdaniach | 10 | 75 | 19 | 37 |
II. Uzupełnienie luk w tekstach | 12 | ||||
III. Pytania do tekstów | 8 | ||||
IV. Dopasowanie fragmentów tekstów | 7 | ||||
Pisanie | I. Napisanie wiadomości mailowej | 1 | 40 | 5 | 9 |
Mówienie | I. Samoprezentacja | 1 | 16 | 8 | 15 |
II. Symulacja sytuacji | 1 | ||||
Łącznie | 96 | 2 h 46 min | 61 | 117 |
Przygotowanie
Nasi lektorzy chętnie pomogą Ci przygotować się do egzaminu i poszerzyć swoją wiedzę z zakresu konkretnego języka obcego. Proponujemy spersonalizowany kurs językowy, który polega na cyklicznych spotkaniach z lektorem, podczas których zapoznasz się ze wszystkimi szczegółami egzaminu oraz zdobędziesz niezbędną wiedzę, aby osiągnąć poziom znajomości języka, do którego dążysz.
Nasza oferta zawiera dwa tryby nauki: zajęcia indywidualne lub zajęcia grupowe. Nasi lektorzy stworzą dla Ciebie spersonalizowany plan nauki, biorąc pod uwagę Twoją dyspozycyjność, aktualny i pożądany poziom zaawansowania oraz cel nauki. Aby zapoznać się ze szczegółami oferty, odwiedź naszą stronę internetową www.gtc.edu.pl
Samodzielne przygotowanieW przypadku, gdy zdecydujesz się na samodzielną naukę, przygotowaliśmy dla Ciebie listę podręczników, które zawierają wszystkie potrzebne informację dla poszczególnych poziomów zaawansowania z konkretnego języka, i które z pewnością sprawdzą się podczas przygotowania do egzaminu. Szczegóły na naszej stronie internetowej.
Lista materiałów dla egzaminu z j. angielskiego:- English File. Elementary, Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, Seligson Paul, Oxford University Press, 2015
- Speakout Pre-Intermediate, Clare Antonia , Wilson J.J., Pearson Education, 2015
- English Vocabulary in Use Elementary, Mccarthy Michael, Cambridge Univ Elt, 2017
- Oxford Word Skills Basic, Gairns Ruth, Redman Stuart, Oxford University Elt, 2018
- Key Words For Fluency Pre-Intermediate, Woolard George, Heinle, 2005
- English Grammar in Use Elementary, McCarthy Michael, O’Dell Felicity, Cambridge University Press, 2012
- Oxford Living Grammar Pre-intermediate, Norman Coe, Oxford University Press, 2009
- English File. Intermediate Plus, Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, Boyle Mike, Oxford University Press, 2015
- Speakout Intermediate, Clare Antonia , Wilson J.J., Pearson Longman, 2016
- English Vocabulary in Use Pre-intermediate and Intermediate, Redman Stuart, Cambridge University Press, 2017
- English Collocations in Use Intermediate, McCarthy Michael, O’Dell Felicity, Cambridge University Press, 2017
- Oxford Word Skills Intermediate, Gairns R., Oxford, 2013
- English Grammar in Use Intermediate, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 2019
- Oxford Living Grammar Intermediate, Norman Coe, Oxford University Press, 2009
- English File. Upper-intermediate, Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, Oxford University Press, 2015
- Speakout Upper-intermediate, Eales Frances, Oakes Steve, Pearson Education/Longman, 2015
- English Vocabulary in Use Upper-intermediate, McCarthy Michael, O’Dell Felicity, Cambridge University Press, 2017
- Key Words for Fluency Upper Intermediate, George Woolard, Cengage, 2004
- English Grammar in Use Intermediate, Murphy Raymond, Cambridge University Press, 2000
- English File Advanced, Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert, Oxford University Press, 2018
- Speakout Advanced, Clare Antonia, Wilson J.J., Pearson Education/Longman, 2016
- English Vocabulary in Use Advanced, McCarthy Michael, O’Dell Felicity, Cambridge University Press, 2017
- English Collocations in Use Advanced, McCarthy Michael, O’Dell Felicity, Cambridge University Press, 2017
- Advanced Vocabulary and Idiom, B. J. Thomas, Longman, 1995
Advanced Grammar in Use, Hewings Martin, Cambridge University Press, 2016
W dniu egzaminu
Kandydat powinien stawić się w ośrodku egzaminacyjnym co najmniej 30 minut przed rozpoczęciem egzaminu. W przypadku spóźnienia się na egzamin kandydat nie będzie mógł przystąpić do testu, a opłata egzaminacyjna nie zostanie zwrócona.
Kandydat musi przedstawić ważny dokument tożsamości w wersji papierowej, który zawiera imię i nazwisko oraz aktualne zdjęcie (dowód osobisty, prawo jazdy, paszport, karta pobytu). Kserokopie dokumentu tożsamości nie są akceptowane. Imię i nazwisko musi odpowiadać danym kandydata podanym podczas rejestracji. W przypadku rozbieżności imienia i nazwiska w dokumencie tożsamości i dokumentach egzaminacyjnych (formularz rejestracyjny, książeczka testowa i karta odpowiedzi) kandydat nie będzie dopuszczony do egzaminu.
Rzeczy osobiste należy zostawić w specjalnie przeznaczonym bezpiecznym miejscu przechowywania. Kandydat nie ma dostępu do miejsca przechowywania rzeczy osobistych aż do zakończenia testu.
Podczas egzaminu kandydatów obowiązuje całkowity zakaz korzystania z telefonów komórkowych, zegarków elektronicznych i innych urządzeń.
Administrator egzaminu ma prawo zdyskwalifikować kandydata, jeżeli ten nie przestrzega zasad obowiązujących podczas egzaminu (zwłaszcza w przypadku wykonania testu w sposób niesamodzielny lub korzystania z urządzeń elektronicznych).
Egzamin nie przewiduje przerwy pomiędzy częściami słuchania i czytania.
Punktacja i wynik egzaminu
POZIOM A2
POZIOM B1
POZIOM B2
POZIOM C1
Wyniki są dostępne po ok. dwóch tygodniach od dnia egzaminu. Ośrodek egzaminacyjny informuje kandydatów o dostępności swoich wyników drogą mailową.
Certyfikaty są dostępne po ok. trzech tygodniach od dnia egzaminu. Ośrodek egzaminacyjny informuje kandydatów drogą mailową o możliwości odebrania certyfikatów osobiście. Istnieje również możliwość otrzymania certyfikatu Pocztą Polską lub kurierem. W tym przypadku należy opłacić odpowiednią formę dostawy i podać adres do wysyłki.
Osoba upoważniona przez kandydata może odebrać certyfikat osobiście w przypadku, gdy posiada wypełniony dokument Upoważnienie do odbioru certyfikatów.
Certyfikat zawiera dane kandydata, datę egzaminu oraz potwierdzony poziom znajomości języka w skali ESOKJ (Europejski System Opisu Kształcenia Językowego, ang. CEFR, Common European Framework of Reference for Languages – klasyfikacja stopni znajomości języka obcego przyjęta przez Radę Europy).
Dodatek do certyfikatu zawiera liczbę punktów uzyskanych przez kandydata z poszczególnych części testu, poziom znajomości języka oraz wyciąg ze skali ESOKJ.
Rejestracja
W celu rejestracji na egzamin, należy wypełnić online formularz dostępny na stronie REJESTRACJA, wybierając docelowy język, datę oraz formę egzaminu (papierową lub komputerową). Zapisy są możliwe z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem. Podczas rejestracji należy wówczas dokonać opłaty egzaminacyjnej za pomocą przelewu na konto bankowe.